Pyglet jest ponoć o wiele szybsze niż Pygame nawet bez niskopoziomowego odwoływania się do OpenGL. Wersja 1.2 działa na Pythonie 3 i jest dostępna dla większej ilości dystrybucji. No to zobaczymy.
Tworzenie okna
W Pygame było:
pygame.display.set_mode(resolution)
pygame.display.set_caption(GAME_NAME)
W Pyglet jest:
window = pyglet.window.Window(width=width, height=height, caption=GAME_NAME, fullscreen=False)
Tworzenie powierzchni o jakimś kolorze
W Pygame było:
image = pygame.Surface((width, height)).convert()
image.fill((50, 0, 5))
W Pyglet jest:
image = pyglet.image.SolidColorImagePattern(color=(50, 250, 250, 50)).create_image(width, height)
Ładowane obrazu z pliku
W Pygame było:
image = pygame.image.load(full_path)
image = image.convert()
color_key = image.get_at(color_key_pixel)
image.set_colorkey(color_key, pygame.RLEACCEL)
W Pyglet jest:
image = pyglet.resource.image(full_path)
Chyba nie trzeba cudować z color_key, wystarczy po prostu w pliku png mieć ustawione dowolne przezroczystości.