Test engine’ów

Testowałem kilka silników do tworzenia gier 2D w Pythonie.

Pygame nie jest szybkie jeśli robi się grę 2D.

Myślałem, że Pyglet będzie szybsze, ale okazało sie, że może zaledwie dorównać Pygame i to wtedy gdy na ekranie nie ma zbyt wielu sprajtów. Przy kilkuset, nie mówiąc już o tysiącach, Pyglet jest tak niewydajny, że aż bezużyteczny. W mojej grze sprajtów ma być co najmniej kilkaset na raz na ekranie i wszystkie będą się poruszać gdy gracz będzie przesuwał mapę.

Najlepiej wypadł PySFML. Niezależnie ile by nie było sprajtów gra chodzi około dwa razy szybciej niż w Pygame.

Przyjrzałem się jeszcze Gotod Engine, ale okazał się jeszcze zbyt zabugowany, by chciało mi się na nim robić program testujący.

Testem było wyświetlanie w oknie 1266 x 668 jednolitego tła (ze sprajta) oraz małych sprajtów, które w każdym cyklu gry poruszały się losowo o niewielką odległość w losową stronę. Wszystkie te poruszające się sprajty miały początkową pozycję na środku okna, więc efekt przypominał dyfuzję. Nie robiłem kolizji, bo w mojej grze jej nie będzie (nie licząc klikania na coś myszą).

Filmik z testu wrzuciłem na youtube.

Skomentuj

