Strategia kosmiczna

Od jakiegoś czasu tworzę grę. Ma to być turowa strategia kosmiczna. Wiem, miałem robić strategię fantasy, ale musi ona poczekać, aż nabiorę jakiegoś skilla, a do tego właśnie ma służyć strategia kosmiczna.

Gra jest pisana w Pythonie w wersji 2 (bo na Linuksie nie ma Pygame dla Pythona 3) z użyciem biblioteki Pygame. Środowisko programistyczne to PyCharm Community Edition. Grafikę robię w Gimpie.

Przez to, że akcja dzieje się w kosmosie, mam całkiem łatwą robotę. Grafika to głównie planety, statki kosmiczne i tym podobne rzeczy. O wiele łatwiej to narysować niż postacie czy elementy otoczenia w grach dziejących się na ziemi. Mechanikę gry mogę wymyślić prawie dowolną i nikt nie może powiedzieć, że jest nierealistyczna, czy niehistoryczna, bo nie wiadomo na co pozwala technika we wszechświecie przyszłości, w którym toczy się gra.

Gra będzie miała bardzo prostą mechanikę. Prostszą niż chyba każda gra tego typu jaką znam. Nie będzie odkrywania nowych technologii, nie będzie podziału na rasy i będą tylko dwa rodzaje statków kosmicznych. Nie będzie układów słonecznych, planety będą porozrzucane po mapie i jeśli będzie kilka planet koło siebie, to można od biedy udawać, że krążą wokół tej samej gwiazdy.

Jedynym gatunkiem, czy rasą, będą ludzie i założenie jest takie, że poziom techniki pozwala im przeżyć na prawie każdej planecie jaka będzie występować w grze. Na planetach z dobrymi warunkami ludzie będą się rozmnażali szybciej i będą więcej produkować. Na najbardziej wrogich planetach populacja może nawet się powoli zmniejszać, ale planety te mogą być cenne z innych przyczyn, na przykład przez występowanie tam surowców lub dzięki swojemu położeniu, czy z powodu istniejącej już tam infrastruktury czy populacji.

Typów surowców ma być 3: zaopatrzenie (pełni podobną rolę jak waluta), metal (materiał budowlany) i paliwo (pełni rolę paliwa i amunicji dla statków kosmicznych). Oprócz tego populację również można uważać za zasób.

Budynków planuję zrobić na razie 6 rodzajów: kopalnia metalu, kopalnia paliwa, fabryka statków wojennych, fabryka statków transportowych, kompleks wojskowy (miejsce produkcji i przebywania legionów, czyli jednostek lądowych) i kompleks rządowy (m.in. zapobiega buntom populacji). Waham się jeszcze nad kompleksem obrony planetarnej.

Statków są jedynie dwa rodzaje, statek wojenny i transportowy. Chcę zrobić jednak tak, żeby w praktyce główną jednostką była flota, a nie pojedyncze statki. Floty będą miały bonusy i ich tworzenie będzie wymagało poświęcenia tury lub punktów ruchu. Będzie też system doświadczenia dla statków, jeśli będą w danej flocie długi czas. Zasada ma być taka, że im większa flota, tym mocniejsza w walce, ale wolniej porusza się na mapie. Statki transportowe będą służyć nie tylko do przewozu surowców, czyli do zaopatrywania fabryk w metal czy kopalni w zaopatrzenie, ale i do przewozu legionów oraz paliwa. W innych grach trzeba zbudować statek kolonizacyjny i można zdecydować, żeby miał dodatkowe zbiorniki paliwa, żeby mógł dalej dolecieć, albo żeby miał jakieś uzbrojenie, żeby się mógł bronić. W mojej grze zamiast jednego statku kolonizacyjnego wyśle się kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt transportowców załadowanych populacją. Zamiast dodatkowych zbiorników paliwa można do nich dołączyć transportowce załadowane paliwem. A zamiast uzbrajać statek kolonizacyjny, po prostu przydzielasz flotę statków wojennych jako ich eskortę. W innych grach są statki zwiadowcze, czyli szybkie, ale słabe, z dobrym zasięgiem widzenia. U mnie rolę statku zwiadowczego będzie pełnić formacja kilku małych flot, które w szyku rozproszonym obejmą większy teren. Generalnie będzie się operować o wiele większą ilością statków niż w innych grach, ale statki te nie będą tak zróżnicowane i nie będą składać się z modułów.

Dobra, myślę, że na razie nie ma co się więcej rozpisywać na ten temat. Planuję wrzucać co kilka dni bardzo krótki filmik przedstawiający na jakim etapie jestem. Tu jest playlista: https://www.youtube.com/playlist?list=PLAOUOVCSUV7sW5SrxMjvSuAijl0zHUXtJ

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s