Shadow Empire – nowa gra VR Designs. Jest tytuł, są nowe szczegóły

Już pisałem o tej grze, ale wtedy za bardzo jeszcze nie było o czym pisać. Teraz screenów jeszcze nie ma, ale dużo rzeczy już wiadomo.

Na początek pewnie każdy chciałby wiedzieć kiedy gra wyjdzie. Nie wiadomo. Prace ciągle trwają, testy również, więc można powiedzieć, że jest to wersja alpha.

Engine

Gra jest na zupełnie nowym silniku, który zapewne będzie wykorzystany w kolejnych grach. Można się więc spodziewać znacznych zmian w interfejsie, mechanice i grafice, chociaż to ciągle na szczęście będzie gra 2D.

Kampania

Nie jestem fanem trybu kampanii, ale (albo może właśnie dlatego) podoba mi się, że scenariusze w tym trybie mają być częściowo losowe (prawdopodobnie mapy lub układ sił wroga, bo podstawy każdej misji mają być stałe) i jakieś zarządzanie swoimi siłami pomiędzy scenariuszami. Mniej podoba mi się natomiast zapowiadana konieczność podejmowania decyzji podczas scenariusza.

Jedna jednostka na hex

Z wyjątkiem lotnictwa, które może być w jakimś stopniu stackowane na lotniskach i lotniskowcach. Lotnictwo będzie najprawdopodobniej używać systemu misji, tak jak choćby w Advanced Tactics Gold, a nie latać po mapie jak w Panzer General. Jedna jednostka na hex na pewno ułatwia orientację w tym co się dzieje na mapie, bo nie ma zasłoniętych żetonów. Można też bardziej zaszaleć z grafiką jednostek.

Jednak koszt tego to mniejsze możliwości taktyczne. Przełamanie frontu będzie można osiągnąć tylko przez posiadanie mocnych jednostek, dodania wsparcia lotnictwa i artylerii. Nie będzie możliwe po prostu zgromadzenie większej ilości czołgów na jednym heksie.

Nie będzie też możliwe budowanie mieszanych i uniwersalnych oddziałów, na przykład karabiny maszynowe i artyleria przeciwpancerna na jednym stanowisku obronnym. Jednostki będą prawdopodobnie wyspecjalizowane.

Piechota będzie mogła się łączyć, prawdopodobnie chodzi o to, że dwa osłabione odziały mogą stworzyć jeden pełny. Tu wychodzi też kolejna cecha systemu „jedna jednostka na hex”, czyli mała rola osłabionych jednostek. A co z osłabionymi pojazdami? Czy może pojazd, któremu został 1 punkt życia, będzie walczył tak jakby był nawet nie draśnięty? Na razie nie wiadomo.

Inną wadą może być konieczność dopasowania wielkości map do możliwości produkcyjnych. Mała mapa może spowodować tłok i nudną uciążliwą walkę bez żadnej taktyki. Zbyt duża mapa może z kolei powodować, że nie da się nawet kontrolować dużej części mapy.

Jasne, ktoś może znać tylko serię Civilization i powie, że przecież stacki to żadna taktyka, bo wystarczy zrobić Stack of Doom. Tylko w Civilization nie ma systemu zaopatrzenia i stłoczenia. W każdej prawdziwie wojennej grze taki SoD zostałby odcięty od zaopatrzenia i ostrzelany, a następnie zmasakrowany.

Opportunity fire

Czyli jednostki automatycznie ostrzelają wroga, który wejdzie w ich zasięg. Szczegóły nieznane.

Mniej hardcore’u

Twórca przyznaje, że to ma być gra nieco lżejsza i nie dla takich weteranów jak poprzednie tytuły. To wcale nie oznacza, że będzie to gra nieskomplikowana, bo te poprzednie tytuły to była czołówka hardcore’u.

Mają być do wyboru 3 tryby rozgrywki, czy raczej zasad gry: od rozgrywki najbardziej arcade’owej, do najbardziej skomplikowanej.

Projektowanie jednostek

Jednostki będą składane z wynalezionych modułów.

Posiadanie terenu

W Shadow Empires będzie posiadać się tylko jednostki i konkretne lokacje kluczowe na mapie (miasta itd). Nie będzie więc granic między imperiami, a w poprzednich tytułach VR Designs ta granica służyła jako darmowy zwiad, bo jak weszło się na teren wroga, to heksy po jakich się przeszło należały już do nas ( a miało to znaczenie tylko w systemie zaopatrzenia). W Shadow Empire będzie więc o wiele łatwiej przeprowadzać podstępne akcje na tyłach wroga i zajmować jego niebronione miasta lub odcinać go od zaopatrzenia.

Surowce

Surowcami będą: jedzenie, amunicja, ropa.

Pogoda

Prawdopodobnie nie będzie jej.

Mgła wojny

Teren będzie miał wpływ na wykrywanie jednostek.

 

Link do newsów na stronie producenta

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s