Linux Debian: Upgrade z wersji stable do testing i dalszy ciąg konfoguracji

Updgrade się udał.

Listę repozytoriów wziąłem stąd. http://debgen.simplylinux.ch. Potem standardowe komendy:

# aptitude update
# aptitude dist-upgrade

Coś tam mnie się pytało czy jakieś pakiety odinstalować, jakieś OK musiałem kliknąć, ale się udało, choć trwało to długo.

Dopieszczania Debiana z ubogim LXDE ciąg dalszy

Irytujące zmienianie wielkości okien

Bardzo ciężko jest trafić myszą w granicę czy róg okna, by zmienić jego wielkość. LXDE używa jako managera okien Openboxa. Nie wiem czy jest możliwe zmienienie tylko wielkości obszaru w którym kursor myszy reaguje, czy trzeba zmienić „fizyczną” szerokość granicy. Ja zmienię szerokość granicy. Trzeba zedytować plik themerc należący do danego stylu Openboxa. Style instalowane przez użytkownika są w katalogu ~/.themes/. Style „fabryczne” są w katalogu /usr/share/themes.

Linie, które ja zmieniłem to:

border.width: 1
window.handle.width: 0

Pierwsza wartość to szerokość granicy okna. 1 piksel to bardzo mało (różne style mają różne wielkości poustawiane, to są tylko przykładowe wartości), dlatego zmieniłem to na 4. Druga wartość dotyczy dodatkowych uchwytów na dole każdego okna. Zmieniłem ją na 8.

Żeby zmiany zostały wprowadzone w życie od razu, należy użyć komendy:

$ openbox --reconfigure

Robienie screenshotów

Ściągnąłem program o nazwie scrot. Jest to program konsolowy, ale to nie szkodzi.

Stworzyłem w katalpgu domowym katalog Pictures. Teraz w pliku konfiguracyjnym ~/.config/openbox/lxde-rc.xml dodałem w sekcji <keyboard></keyboard> sekcję:

<keybind key="Print">
 <action name="Execute">
 <command>scrotdate.sh</command>
 </action>
 </keybind>

Oznacza to, że po naciśnięciu klawisza PrtScr odpali się skrypt scrotdate.sh. Tego skryptu jeszcze nie ma i trzeba go stworzyć.

# nano /usr/local/bin/scrotdate.sh

Treść skryptu:

#!/bin/bash
datescrot=`date „+%Y%m%d-%H%M%S-%N”`
scrot $HOME/Pictures/$datescrot.png

Oznacza to, że nazwa pliku będzie zawierała datę i czas z dokładnością do nanosekund. Przez to można wciskać klawisz PrtScr bardzo szybko i screeny nie będą się nadpisywały.

Teraz trzeba zrobić skrypt wykonywalnym i zrekonfigurować Openbox.

# chmod 755 /usr/local/bin/scrotdate.sh
$ openbox --reconfigure

 

 

 

Skomentuj

