Nowa gra VR Designs, tytuł na razie nie znany

VR Designs, producent m.in. Advanced Tactics Gold, zdradził jakiś czas temu nieco informacji na temat swojego najnowszego większego projektu. Dotąd wiedzieliśmy właściwie tylko tyle, że ma to być turowa strategia 2D w realiach niehistorycznych.

Akcja gry o roboczym tytule „Empire” (jedną z ulubionych gier twórcy była gra „Empire Deluxe”) dziać się będzie na obcej planecie w realiach  post-apokaliptycznych. Początkowy poziom technologiczny ma być porównywalny z połową XX wieku na Ziemi. Apokalipsa ma uzasadniać fabułę gry, na przykład fakt, że gracz zaczyna z jednym miastem i nieodkrytym terenem dookoła. Niehistoryczność pozwoli na większą swobodę wymyślania jednostek i całego świata gry.

Wydaje mi się, że nastąpi teraz wyraźniejszy podział między dwiema głównymi seriami gier VR Designs. Jedna seria będzie historyczna, oparta na gotowych scenariuszach (seria Decisive Campaigns). Drugą serią była do tej pory Advanced Tactics, która łączyła drugowojenne jednostki z losowymi mapami i stylem gry 4X, co było ciekawe, ale pozostawiało niedosyt i dziwne wrażenie. Być może „Empire” będzie początkiem nowej serii całkowicie niehistorycznej i nie będzie już miejsca na Advanced Tactics Platinum. Ja po tej częściowej historyczności płakał nie będę.

Z konkretów wyłapałem: jednostki artylerii, możliwość naprawy mechanicznych jednostek, łączenie i uzupełnianie jednostek piechoty, transportowce, statki transportowe, statki wojenne, badania technologiczne, okopywanie się, bazy i linie zaopatrzeniowe (system logistyczny ma być nieco bardziej złożony niż w ATG!), wsparcie z powietrza, okrążanie, koncentrowanie ataku, taktyka połączonych rodzajów wojsk (combined arms – pewnie bonusy, gdy czołgi atakują razem z piechotą), drogi, lotniska, myśliwce, opportunity fire (pewnie chodzi o strzelanie w turze przeciwnika), radioaktywność, losowe mapy, całun i mgła wojny, grafika 2D, dowódcy ze statystykami. Oprócz pojedynczych scenariuszy i map losowych, będzie tryb kampanii z jakąś fabułą.

Jak widać, i czego można się było spodziewać, gra pod względem mechaniki będzie podobna do tego, do czego przyzwyczaiło nas VR Designs. Są też trochę mniej optymistyczne rzeczy: brak żetonów i prostszy interfejs niż w ATG. Do tego gra jest określona jako midcore, porównując do serii Decisive Campaigns, która jest nazwana hardcore. Wyczuwam tu limit jednej jednostki na heks, ale jeszcze zobaczymy.

Nie zmienia to faktu, że bardzo będę wyczekiwał tej gry. To może być w końcu udana próba wskrzeszenia ducha Battle Isle, po średniej Battle Worlds: Kronos i niedorobionej Advanced Strategic Command.

źródło: http://www.vrdesigns.nl/?cat=21

1 thought on “Nowa gra VR Designs, tytuł na razie nie znany”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s