Nowość – Flashpoint Campaigns: Red Storm

Kolejna gra, na którą nie mam ani czasu, ani pieniędzy.

Tury równoczesne, PBEM++, fikcyjny konflikt między NATO a Sowietami w latach 80-tych.

źródło screenów: http://matrixgames.com/products/471/screenshots/Flashpoint.Campaigns:.Red.Storm

4 thoughts on “Nowość – Flashpoint Campaigns: Red Storm”

  1. Po przetestowaniu, zdecydowałem się zakupić, głównie ze względu na mozliwość gry online i pbem. Rozegrałem juz ładnych parenaście godzin i musze powiedzieć, że gra do łatwych nie należy i początki zrozumienia podstaw mechaniki, rózniących się od innych gier może kosztować nieco cierpliwości, ale zdecydowanie było warto bo gra oferuje o wiele wiecej niz mogłem sie spodziewać, chociaz nie przepadam za tym okresem historycznym.
    Gra kosztuje…. (teraz proszę sobie przygotować jakieś oparcie i wygodnie usiąść) ….. 260 zł !!!!!!!!!!! w wersji box, a nieco ponad 200 w wersji online. Ja kupiłem box z uwagi na to, że oryginalnośc tej gry zdecydowanie zasłużyła aby znaleźć się w mojej skromnej kolekcji. A jak wiecie słowo oryginalnośc na rynku gier, jest określeniem raczej utopijnym.

    OK, teraz parę zdań o samej rozgrywce:

    Jest to taktyczna gra turowa, która na pierwszy rzut oka przypomina większość, jednak jest tu sprytnie wmontowana linia czasowa, tak więc pomimo, że ruch jednostek następuje turowo, to czas realny jest liczony, dosłownie co do minuty.
    Drugą ciekawostką jest fakt, że częstotliwość tur, nie jest równomierna i zależy od wielu czynników. Podstawowym czynnikiem jest oczywiście kontakt z jednostka dowodzenia, jej odległość od jednostek, prawdopodobnie stan pogody, rodzaj komunikacji danych jednostek (tutaj trudno mi jednoznacznie stwierdzic bo wciąż poznaję grę)
    Tak więc reasumując rozgrywka znajduje się na osi czasowej, podzielonej na możliwości dowodzenia do wydania rozkazów konkretnej jednostce.
    Jeśli w danej chwili nie mozna wydac rozkacu, jednostka bedzie kontynuować poprzedni, a następnie czekać na rozkazy, zostając w pozycji „hold – dig in)

    Gra posiada całą masę zakładek, które na początku przypominają „arkusz kalkulacyjny wersji pro excela dla upgradowanych ksiegowych”
    Jednak z czasem okazuje sie wszystko klarowne i pozwala na uzyskanie wszelkich mozliwych informacji o jednostkach, sytuacji na polu bitwy, komunikacji, stanu pogody itd itd.
    Każda jednostka posiada wiele cech, od tych standardowych jak morale, exp, stan amunicji, chyba paliwa i jeszcze kilka innych, które są zalezne od rodzaju jednostki.
    Podobnie jest z rodzajami rozkazów indywidualnych dla kazdego rodzaju wojska. W grze nie jest tak, że jak zapomniemy wydac rozkazu jednostce to ona staje sie ofiarą losu, wręcz odwrotnie, ona bierze czynny udział w walce jedynie utrzymując daną pozycje.
    Gra podzielona jest na fazy. Faza rozkazu i Faza działań. Podczas tej drugiej jednostki nasze i wroga poruszaja się jednocześnie, w zależności od ich inicjatywy i pozostałych czynników wpływajacych na szybkośc reagowania. W ten sam sposób odbywają sie starcia.

    Z tego co zdążyłem zauważyć kluczową rolę w rozgrywce odgrywa teren. Umiejętne rozmieszczenie jednostek zwiadu, pancernych i wsparcia jest kluczem do zwycięstwa. Walki odbywają się na poziomie plutonów. Mamy jednostki pancerne, zwiadu, zmechanizowana piechotę, oraz całą gamę jednostek wsparcia, od tych „off board” do samobierznych artylerii, moździerzy, jednostek przeciwpancernych, plot i oczywiście lotnictwa mysliwskiego i śmigłowców.

    Jeśli chodzi o mnie to cały czas jestem na etapie poznawania mechaniki gry i mogę tylko powiedzieć, że twórcom, jak na grę turową udało się zrobić bardzo dynamiczną rozgrywkę. Mamy do dyspozycji kampanie, szereg misji oraz operacji, oraz chyba wszystkie dostepne formy gry online, łącznie z PBEM.

    Czy gra jest warta kasy??? trudno powiedzieć, patrząc na obecna cenę, z drugiej strony gra zasługuje na dobrą cenę, ale ponad 200zł to jest już lekka przesada. Może obniżą cenę, bo podejzewam, że nie jednego gracza z miejsca odstraszy cena. Grę z pewnoscią polecam wszystkim fanom którzy szukaja strategi na stronach matrixa, czy slitherine.

  2. Brzmi super. Cena może niestety działać na szkodę graczy właśnie nie tylko, że więcej zapłacą, ale że będzie mniejsza baza graczy, trudności w znalezieniu przeciwnika, który lubi podobne do nas scenariusze i ustawienia. Czyli nie dość, że się więcej wydało, to się mniej będzie grać.
    Właśnie, jak jest ze scenariuszami? Małe, duże, przytłaczające? Są tam udziwnienia typu posiłki lub jednostki czasowo nieruchome? Rozumiem, że nie ma losowych map albo możliwości jakiegoś kupowania armii?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s