SB: Eagles Strike – drugi duel

Rozegrałem niewielki, zaledwie dziesięcioturowy, scenariusz „Hell to Pay”.

Ustawienie początkowe

Tym razem za przeciwnika miałem weterana Squad Battles z ponad tysiącem gier multiplayer na koncie. Scenariusz wybrałem losowo i nawet ucieszyłem się, że jest tak krótki. Wybrałem ponownie stronę amerykańską, broniącą się przed Niemcami.

Do dyspozycji miałem dowódcę A+, 17 żołnierzy z bronią ręczną, w tym 2 karabiny BAR, dodatkowo ckm oraz bazookę z obsługą.

Niemcy rozpoczynają z 4 dowódcami, 28 żołnierzami z bronią ręczną (1 MG-42 LMG), do tego ckm i Panzerschreck z obsługą. I przede wszystkim 2 czołgi Hotchkiss.

Scenariusz przewidywał kilkukrotne dosłanie posiłków.

  • W trzeciej turze Niemcy dostają dowódcę, 27 strzelców, 2 moździerze 50 mm, Hotchkissa i PzKw IV.
  • W czwartej turze Amerykanie dostają dowódcę, 8 ludzi i bazookę.
  • W piątej turze Niemcy dostają dowódcę i 27 ludzi. Amerykanie 2 dowódców i 16 ludzi.
  • W szóstej turze Amerykanie dostają 9 ludzi.

Nie będę wyjaśniał już podstaw gry, bo opisałem je w pierwszym AAR-ze z tej gry.

Sytuacja widziana moimi oczami w 4 turze po ruchach Niemców (Niemcy mają pierwszy ruch w turze). Nie doszło do walk, poza zwykłym ostrzałem z daleka. Po mojej stronie zginęło dwóch ludzi, nie wiem ilu po stronie przeciwnej. Niemcy skupiają się na rozwijaniu szerokiego szyku.

Dalsza część podchodów. Teren jest płaski, z tylko jednym uskokiem. Za to jest dużo żywopłotów, a one blokują widok i dlatego nie widać tu jednego niemieckiego czołgu.

Poniosłem już większe straty, bo jakimś cudem najwięcej ucierpiała u mnie obsługa bazook (za to ja nimi nie trafiałem żadnego czołgu) i cekaemu.

Dziewiąta tura, pozamiatane. Nawet nie robię napisów. Dwa czołgi na tyłach rozgromiły piechotę broniącą flagi za 20 punktów. Jak mogłem do tego dopuścić? Po prostu nie sądziłem, że te czołgi są taki mocne. Gra pokazuje tylko pancerz i parametry broni, ale jak te współczynniki mają się do skutków ostrzału i szturmów, to trzeba by się już mocno wczytać w instrukcję, a może i porobić testy w grze.

Flagę za 10 punktów utrzymałem wprawdzie w ostatniej turze, ale za to moje niedobitki przy moście zostały wybite i bilans punktów był dla mnie bardzo niekorzystny.

Niemcy zdobyli 20 punktów za flagę (teraz już wiem, że obrońca nie dostaje za flagi nic, może tylko zapobiec temu, żeby punktów nie dostał atakujący), 41 za zabitych ludzi, 6 za dowódców. Stracił jedynie 14 punktów (za ludzi zabitych przeze mnie) i z 53 punktami w sumie grubo przekroczył próg Major Victory.

Skomentuj

