Zapowiedź – Dominions 4: Thrones of Ascension

To najlepsza zapowiedź tego lata, a może nawet i tego roku. Illwinter powraca z NOWYM DOMINIONS! Link do ich komunikatu http://www.illwinter.com/dom4/index.html.

Wypunktowali na razie takie zmiany w stosunku do poprzedniej części:

  • Będzie możliwość gry drużynowej. Będą to sztywne sojusze z jednym pretendentem, a rolę proroka będą pełnić apostołowie (disciples).
  • Thrones of Ascension (Trony Wniebowstąpienia). Będą jakieś trony do zdobycia, dające dodatkowe moce i przybliżające do wygranej.
  • Wiele sprite’ów zostało przerysowanych, ulepszono także teren 3D (nie rozumiem, po co ulepszali teren 3D, który służył tylko za zbędne tło).
  • Wiele ulepszeń w interfejsie (no ja myślę!).
  • Formacje takie jak szyk liniowy i szyk luźny (skirmish, chyba chodzi o zwykły, czyli nie trzymanie linii jak w Dominions 3).
  • Ulepszony generator losowych map z zawiniętymi mapami, jaskiniami, rzekami i przełęczami górskimi
  • Rzeki mogą być przekroczone tylko gdy zamarzną, górskie przełęcze mogą być przekroczone tylko przez niektóre jednostki i gdy jest ciepło.
  • Bronie kolna, tnąca i obuchowa będą się nieco różnić, na przykład szkielety będą odporne na strzały z łuków.
  • Ciemność i widzenie w ciemności gra większą rolę. Szczególnie w głębokich morzach, jaskiniach i czasami podczas ataku zabójców.
  • Rytuały będą miały ograniczony zasięg. Będą przedmioty i zaklęcia, które będą ten zasięg zwiększać.
  • Poprawiona obsługa sieci, tury mogą być wznawiane z każdego komputera (nie za bardzo rozumiem, ale grałem głównie w PBEM-y, a nie po sieci) oraz być oznaczone jako tury tylko na wpół skończone.
  • Globalne zdarzenia losowe (przedtem były ograniczone do prowincji, globalne były tylko skutkiem czarów).
  • Można budować ulepszenia zamków, takie jak dodatkowe wieże albo magazyny na zapasy.
  • Obrona prowincjonalna zależy od lokalnej populacji (OMG, doczekałem się tego! pisałem nawet o tym kiedyś w temacie z życzeniami dotyczącymi Dom 4) i różne nacje organizują ją łatwiej lub trudniej.
  • Ulepszenia w AI (każdy tak gada, standard) i w modowaniu.
  • Wiele nowych potworów, czarów, przedmiotów, miejsc, zdarzeń losowych i kilka nowych nacji (na razie wiadomo o nowej rasie pół-olbrzymów wzorowanych na starożytnej Mezopotamii oraz rozwinięciu Machaka i Bogarus na inne ery).

Mój tajny projekt stał się zagrożony, a może i zniknął sens jego tworzenia XD.

Tutaj fani prowadzą dokładniejszy wykaz zmian na podstawie wypowiedzi twórców i betatesterów.

1 thought on “Zapowiedź – Dominions 4: Thrones of Ascension”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s