Co nowego wyszło w roku 2012?

Długo leżał ten post jako szkic, aż w końcu postanowiłem go dokończyć i opublikować, żeby maj miał więcej wpisów. Taka zapchajdziura trochę XD. Spóźnione podsumowanie roku poprzedniego. Ale to nawet lepiej, że spóźnione, tylko głupcy kupują teraz gry strategiczne bez odczekania kilku miesięcy. Taka zwłoka jest konieczna, żeby sprawdzić, czy producentowi chce się wydawać darmowe patche i do tego, żeby dowiedzieć się czy rozwinęła się jakaś społeczność multiplayer. Zwłaszcza, że gier wychodzi sporo, za dużo dla jednego człowieka, co jest powodem braków moich opisów do części z nich.

Lista może być niekompletna. Mimo że ograniczam się jedynie do strategii turowych z trybem multiplayer na PC-ty, to nie jest powiedziane, że nie przegapiłem jakichś mało znanych tyłów. Nie wliczam tu dodatków do istniejących gier ani DLC.

Jedziemy wg miesięcy.

Styczeń i luty

  • Nic. Albo naprawdę pierwsze miesiące roku są tak ubogie w nowości, albo wtedy jeszcze nie potrafiłem wyszukiwać nowości w internecie.

Marzec

Kwiecień

  • Nic.

Maj

Czerwiec

  • Strategic War in Europe – nie testowałem, bo jak widzę grę o drugiej wojnie światowej z mapą obejmującą Europę po Ural, północny brzeg Afryki i wybrzeże Ameryki Północnej, to chce mi się… wiadomo co. Grałem w pierwszą część Strategic Command (jak jeszcze seria była na heksach), grałem też w Time of Wrath i bardzo mi się przejadł temat.
  • Fraygra taktyczna nastawiona na rywalizację po sieci. Nie testowałem.

Lipiec

Sierpień

  • Combat Mission: Fortress Italy – właściwie to chciałbym w końcu przerzucić się na nowe części CM, ale zniechęca mnie polityka producenta, wydającego ciągle nowe części i moduły. W dodatku w demach, które testowałem, grafika była brzydka i muliła.
  • Hero Academy – wygląda bardzo casualowo. Nie wiem ile w niej prawdziwej gry, a ile klikacza, z nabijaniem leveli w roli głównej.
  • Legends of Pegasus – kosmiczna strategia. Nieprzychylne recenzje. Ja nie wierzę mainstreamowym recenzentom, bo to najczęściej lamusy, pieski określonych wydawców albo pochlebcy tłumów, ale bronić gry nie będę, bo w nią nie grałem.

Wrzesień

  •  Alea Jacta Estkolejny „AGEOD”. Tym razem tematem są wojny domowe w Imperium Rzymskim. Nie jestem fanem ich gier, bo na mój gust scenariusze są zbyt oskryptowane eventami.

Październik

  • XCOM: EnemyUnknownmam zamiar wypróbować tę grę, o ile będzie mi się chciało. Wydaje się dopracowana, zwłaszcza interface sprawia wrażenie wygodnego. Nie powinno być też problemów ze znalezieniem przeciwników. Niestety, chyba nie ma tam trybu PBEM, więc trzeba będzie dowiedzieć się ile czasu trwa jedna partia i jak jest z kulturą graczy. Pewnie większość to dzieci neo, uciekające po jednej turze.
  • Frontline Tactics – darmowe, ale kiepskie. Moja recenzja tutaj.

Listopad

  • Commander – The Great War – był drugowojenny Commander – Europe at War, w którego grałem, a o którym zapomniałem wspomnieć przy Strategic War in Europe, jako o ważnym powodzie mojego zniechęcenia tego typu grami. Był Commander – Napoleon at War. Teraz dostaliśmy pierwszą wojnę światową. Na pewno ta epoka nadaje się lepiej niż czasy Napoleona do przedstawienia na tym enginie, ale pierwsza wojna światowa zbyt jest podobna do drugiej wojny światowej, jeśli patrzeć na skalę całych armii, więc również podziękowałem.
  • Panzer Campaigns: Moscow ’42 – uwaga, nie mylić tej gry z Panzer Campaigns: Moscow ‚41 od firmy HPS. A zresztą, możecie je mylić, bo wersja ’42 od Tillera zawiera w sobie scenariusze z ’41 plus sowiecką kontrofensywę, czyli właśnie rok 42.
  • Squad Battles: First World War – John Tiller produkuje jak szalony. Tym razem jednak zabiera się za mało eksploatowane pole pierwszej wojny światowej. Silnik Squad Battles, więc bitwy są w dużej skali, znaczy to, że kierujemy plutonami lub nawet drużynami. Co warte wspomnienia, gra obejmuje duży okres czasu (1914-18), zróżnicowanie stron konfliktu i oferuje więcej scenariuszy w porównaniu z innymi HPS-ami i Tillerami. Chociaż większość scenariuszy obejmuje front zachodni i bitwę o Gallipoli. Temat frontu wschodniego czeka pewnie na rozwinięcie w osobnym tytule.

Grudzień

Skomentuj

