Advanced Tactics Gold – recenzja

Pewnie może dziwić niektórych, że na blogu jest kategoria recenzji, a nie ma w niej gry Advanced Tactics Gold, z której piszę tyle AAR-ów. Sprawa jest prosta, napisałem już taką recenzję na jednym forum, i z tego co widzę w wyszukiwarce, jest to jedyny taki tekst po polsku.

Link: https://eufigames.com/forum/threads/advanced-tactics-gold-recenzja.13401/

Dopóki recenzja jest tam dostępna, nie będę jej nigdzie kopiował.

Czy z perspektywy czasu mogę coś dodać? Stylistykę i parę literówek bym poprawił, końcówkę pisałem też trochę chaotycznie, bo mnie choroba zmogła, a zbliżał się deadline oddania tekstu. Ale o dziwo przekazałem chyba prawie wszystko co chciałem.

Na pewno muszę napisać, że gra posiada w dalszym ciągu grającą społeczność (głównie na forum MatrixGames), a twórca wciąż wydaje nowe patche i to nie tylko z poprawkami bugów, ale i z nowymi jednostkami, opcjami dla generatora map, a ostatni patch dodaje dowódców, czyli całkiem nowy element do mechaniki gry! Jako rekomendację powiem tylko, że na pewno kupię ewentualnego następcę ATG, czyli grę tego producenta, skupiającą się na grze na losowych mapach (bo serii Decisive Campaigns, tego samego developera, skupiającej się na historycznych scenariuszach nie kupuję, ale tylko dlatego, bo wolę losowe mapy).

3 thoughts on “Advanced Tactics Gold – recenzja”

  1. Gra zrobiła się już własciwie kultowa, oczywiście w bardzo wąskich kręgach graczy. Podejzewam że niewielu w nia grało a nawet słyszało o niej.

    Ale chciałbym tutaj rzucić tytuł, który moim zdaniej byłby jakby nieco rozbudowanym nastepstwem tej gry, chociaz z goła inna.
    Mianowicie grywam ostatnio w Decisive Campaigns Warsaw to Paris.
    Bardzo elegancka turówka. Posiada dośc złozone parametry jednostek, których w innych grach nie spotykamy:
    Tak więc poza standardowymi parametrami takimi jak, zaczynając od morale, poprzez doswiadczenie, kończąc na stopniu okopania jednostki,
    są parametry takie jak gotowośc do walki, czy integralnosc jednostki.
    Te parametry dają dośc złożone czynniki jakie wpływaja na oddział podczas starcia.
    Dochodza jeszcze takie rzeczy jak odwzorowanie i historyczne rozmieszczenie jednostek, bardzo złozony system zwiadu, czy wpływu pogody na walkę.
    Jednostki sa na poziomie dywizji, oczywiście zachowany jest całkowity łańcuch dowodzenia oraz kwestia zaopatrzenia.
    Od głównego sztabu, poprzez armie, korpusy i dywizje, w skład których wchodzą konkretne jednostki w konkretnych ilościach (tutaj juz mi się produkcje paradoksu kłaniają)

    Napisałem o tej grze jako propozycji tutaj, ponieważ Advaced tactics widze troche jako protoplastę.
    No ale kazdy te sprawi widzi innaczej i na swój sposób subiektywnie odbiera.

    1. Decisive Campaigns Warsaw to Paris zrobił ten sam człowiek co Advanced Tactics Gold. Ja akturat lubię losowe mapy, chociaż nie zawsze wychodzą wtedy równe szanse. Wiem, że seria Decisive Campaigns musi mieć jakieś ulepszenia w stosunku do ATG i też by mi się na pewno podobała, ale nie można mieć wszystkiego i grać we wszystko.

      ATG wyjdzie na Steam. Niedano też wyszedł patch, a wałściwie to update, bo do tej gry patche dodają czasem nowe rzeczy. Od czasu recenzji doszły w patchach jednostki kawalerii, osobowi dowódcy ze swoimi bonusami, a najnowzsy patch ma jakiś mechanizm tworzenia swoich jednostek z modułów. Jeszcze go nie testowałem, bo wyszedł dopiero w zamkniętym klubie, a ja nie mam tam dostępu ze swoją recenzencką wersją gry,

  2. Strategiusz napisał:

    „Decisive Campaigns Warsaw to Paris zrobił ten sam człowiek co Advanced Tactics Gold”

    haha, kurcze mogłem sie domyslec,
    przyznaje bez bicia ze nie zwróciłem uwagi na autora.

    powiem ci, że Decisive C., poza na prawdę dużej szczegółowosci, ma jeszcze jedną zaletę.
    Mianowicie podobaja mi się hipotetyczne scenariusze danej operacji,

    np w inwazji na polskę hipotetyczna próba ladowania części brytyjskiego korpusu ekspedycyjnego w rejonie zatoki gdańskiej.

    Albo w bitwie nad bzurą, wykozystanie lekkiej brygady pancernej i 10 zmechanizowanej, przez Kutrzebę w ataku na nie bronione lewe skrzydło 8 armi niemieckiej w celu przebicia sie na południe w rejon Łodzi

    Kazdy scenariusz w grze ma takie aternatywne rozwiazania (nawet kilka)

Skomentuj

