8 Kingdoms

8 Kingdoms to darmowa gra hostowana na SourceForge i okupująca różne listy darmowych i linuksowych tytułów (wersja na Windows również istnieje i to właśnie ją testowałem).

To co skłoniło mnie do zainstalowania „Ośmiu królestw” to fakt, że jest to gra turowa i do tego na heksach. Wprawdzie screeny wyraźnie ostrzegły mnie, że grafika jest trójwymiarowa, ale bardziej mnie to zaciekawiło niż zniechęciło. W końcu gra za darmo, to nic nie mam do stracenia.

Gra mogłaby konkurować z The Battle for Wesnoth. Jak już wspomniałem są tu heksy i tryb turowy, są wioski, których zajęcie daje nam wpływy jedynego surowca – złota. Ale są tu rzeczy, których w Wesnorcie na daremno szukać. Choćby konieczność stawiania budynków, potrzebnych do rekrutowania określonego typu wojsk, zmienna pogoda, wpływająca na ruch niektórych jednostek albo w końcu możliwość strzału, przez takich łuczników, na odległość kilku heksów. Nawet wykorzystano jedyny sensowny użytek z grafiki 3D w strategiach, czyli różnice wysokości terenu.

Jednak gra jest dla mnie niegrywalna z jednego powodu. Za mało widać na ekranie, za mały wycinek mapy, za mało heksów za jednym razem. Na zdjęciu poniżej oddaliłem kamerę maksymalnie i skierowałem ją trochę pod kątem, by ogarnąć teoretycznie więcej, jednak pojawiła się natychmiast mgła, która zasłoniła dalszy plan. Ustawiona jest również największa z trzech dostępnych rozdzielczości.

Tyle widzimy w 8 Kingodms
Tyle widzimy w 8 Kingodms

Widać doskonale jak wiele miejsca na ekranie zajmuje jeden heks.

Na chwilę obecną projekt dostaje ocenę: niegrywalne.

Skomentuj

